lørdag den 15. februar 2014

Græske kyllingefrikedeller med tomatsalat og taziki på en utraditionel Valentinsday.

I går var det Valitainsday og vi havde egentlig planlagt, at vi skulle være romantiske. Men vi havde bare ikke fået planlagt HVORDAN vi skulle være det, så det blev ikke til så meget. Ikke når det gælder røde roser og ud at spise i hvertfald.
Der imod blev det til græske kyllingefrikedeller med tilbehør og det blev til at jeg købte gaver til os begge fra os begge. Er dette mon et tegn på, at man skal til at tage sig lidt sammen i parforholdet?

Nå men jeg fik da købt noget til os.
Konen fik et par nye hjemmesko (nogle lækre nogle som SOREL har lavet). 
Jeg fik et plystræk til rattet i vores nye bil.....det er lyslilla :-)
Og så købte jeg EUROMAN til Konen og Boligmagasinet til mig selv.

Men det værste af det hele var nok, at Konen ville se curling i tv og ikke bare en kamp på tv, men også en anden kamp på computeren samtidigt.
Men jeg elsker hende alligevel og måske er vi bare ikke skabt, til at følge nogle regler, om hvornår vi skal være romantiske ;-)
---------------
Du skal ha opskriften på vores middag og den kan du se efter billederne.




Indgridienser: (4 pers).

500 g kyllingefars eller det fars du foretrækker.
Feta efter behov.
Timian, salt og peber.

Bland disse ting sammen og steg det på panden, til de bliver dejlige næsten sorte.

Taziki:
1/2 l græsk yoghurt.
1 agurk.
2 fed hvidløg
Salt

Riv agurken og pres vandet ud af det ved at tage en håndfuld og pres den i hænderne over vasken.
Bland det hele sammen og smag til med mere hvidløg efter behov.

Tomatsalat.
Cheritomater
Løg
Salt
Fetaost
Olivenolie

Skiv tomaterne og skær løgene i meget tynde skiver.
Pynt med feta, salt og olivenolie.

Pommes:
Bagekartofler efter behov som er skåret i skiver og gives 30 min ved 200grader.
Kom lidt grov salt og olivenolie over inden de kommer i ovnen.
Vær rundhåndet med olien.

Velbekomme min ven.


3 kommentarer:

  1. Jeg ser, at du har fået fine Perchs The dåser med til Norge - jeg er allerede gået i gang med at overveje hvordan jeg får slæbt mine med til Namibia...det er jo vigtigt, for Søren. Så er det en mindre detalje, at der højst sandsynligt ikke er et sted i Windhoek der sælger te i løs vægt :) Men med skal de!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu må du igang med det svære Marie, at kunne begrænse sig ;-).
      Mon ikk du kan få Perchs The sendt derned, ellers må du selv dyrke noget ;-)

      Slet
  2. Det var en god ide med feta i dellerne, det må prøves i aften jeg har nemlig planlagt deller og har en stor blok feta derhjemme :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...