lørdag den 21. december 2013

20 ting om mig selv.

1.
Jeg læser i billeder: Et eksempel kan være, at jeg skulle ind på apoteket og købe Magnesium til Konen den anden dag. Hun sagde til mig: Kan du nu huske det? Ja, det er U ligesom svømmehal, fordi u er formet som et kar, og at det ikke staves med U, er sådan set lige meget, for jeg ser et U i ordet svømmehal, selvom jeg godt ved, det ikke staves med noget U i. Nogen ville måske mene, at det mere var at være skør.
Jeg staver tilmed ret dårligt, men det kan man lære at leve med. Bare jeg bliver forstået sådan rimeligt, så er det fint nok for mig.

2.
Jeg er ca. 44 år. Jeg døjer med at huske tal, men jeg ved det er der omkring. Tal ser jeg derimod i sætninger. 44 er fx to giraffer med 4 ben hver. Sagde du skør eller hva´.

3.
Jeg er født i Nørresundby, hvor jeg har været blokbarn, men har overlevet. Faktisk var det fedt, at være blokbarn dengang, for der var altid nogen at lege med nede i gården.

4.
Havde ADHD været opfundet da jeg var barn, havde der nok været nogen der havde nævnt de bogstaver i den rækkefølge, i forbindelse med mit navn. Jeg var lidt som Emil fra Lønneberg, men troede selv at jeg var ligesom Pippi Langstrømpe.

5. 
Jeg er et rodehovede, men i mit tøjskab ligger alt i sirlige rækker og der et labels under hver hylde.

6.
Jeg hader at fryse, derfor ejer jeg flere sæt uldundertøj og har det på fra ca. nov til marts. Jeg tror jeg har ligget for meget i sovepose i mit liv. Den værste gang var i Grønland, men det var tilgengæld en af de flotteste naturoplevelser jeg har haft.

7.
Jeg er uddannet pædagog og friluftsvejleder. Det vil sige at jeg kan passe børn, klatre, lave et kæmpe bål uden benzin og en halv grønlænder i en kajak. (Fik du mon den med den halve grønlænder ;-).

8.
Jeg har været i Sydafrika til bryllup, få år efter Apartheid blev afskaffet. Jeg boede sammen med min "Farvede" venindes familie i et "Farvet" kvarter, hvilket var en kæmpe oplevelse, både for mig og folk i kvarteret.

9.
Jeg er lesbisk, jeg er nemlig gift med Konen på 7 år, eller sådan der omkring.

10.
Jeg har 3 børn. De 3 stjerner…..Amalie, Adam og William.

11.
Jeg bruger ALT for mange penge på impulskøb og pludselige opståede behov, men Konen nægter at være med i Luksusfælden.

12.
Mit fulde navn er:
CAMILLE ØRNBØLL MILK STEWART-BERMANN.
Jeg hedder Camille fordi jeg er en Camilleblomst.
Ørnbøll er fra en gammel slægtsgård.
Milk har jeg købt mig til. Du kan læse om hvorfor her.
Stewart er Konens slægtsnavn. De er Skotter i næste led og måske derfor hun ikke egner sig til Luksusfælden.
Bermann er mit slægtsnavn og jeg stammer fra Tyskland. Min Oldefar kom til Danmark som kartoffeltysker.

13.
Jeg er iderig, ja faktisk kan man godt sige: Det kommer som lort fra en spædkalv.

14.
Jeg er ikke bange for at prøve nye ting og jeg er ikke bundet til andet materialistisk end min mac og min mobil. Hvilket jeg så derimod også er meget bundet og afhængig af.

15.
Jeg er et meget komplekst menneske og svær at sætte i bås. Det er meget forskelligt hvad jeg trives med, den ene dag kan jeg bedst lide at være alene og er dårlig til at snakke med andre, den næste dag er jeg måske meget social og kommer nemt i tale med ALLE. Jeg kan holde en tale for både store og små forsamlinger og det rører mig næsten ikke. Jeg kan slå hjernen fra og bare gøre ting, en ting som jeg har lært igennem min friluftsvejlederuddannelse. Jeg var nødt til at lære den evne, for at kunne overvinde mig selv, i alle de fysiske og psykiske udfordringer vi blev stillet overfor. 
JEG VIL IKKE SÆTTES I BÅS!

16.
Jeg foretrækker at høre Radio 24/syv eller anden taleradio til fordel for musikkanaler. Det larmer alt for meget. Hvis jeg skal høre musik, er det Dansk fra 80érne eller Top Charlie.

17.
Jeg grovsorterer meget i hvem jeg gider at omgåes, hvilket jeg ikke er særlig stolt af. Jeg er ikke til lange vennemiddage. Konen er min aller bedste ven, og jeg trives bedst i hendes selskab.

18.
Hvis jeg skulle have min idealvægt, ville jeg være ca 193 cm høj. Det er jeg ikke, og derfor bruger jeg også gerne str 44 i bukser og str xl i trøjer. Men det gør mig ikke så meget, for jeg lever FEDT.

19.
Jeg har en lillesøster der er 9 år yngre end mig. Vi er så forskellige som NAT OG DAG. Det eneste vi har tilfældes er, at vi har vandglas fra Rosendahl……hvilket jeg faktisk lige har smidt ud.
20.
Prøv selv at finde på nr. 20 så kan jeg høre hvad du tror du ved om mig ;-)

-------
Jeg har ikke skrevet så mange dårlige sider, da jeg helst vil fokusere på de gode ting jeg indeholder. Dog tvinges jeg dagligt til at forbedre mine dårlige sider af Konen ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...