onsdag den 1. januar 2014

Nytårsaften 2013 / Nytårsdag 2014 iført Kæhlerbukser og på vej til købmanden for at købe popcorn...

Egentlig kan jeg slet ikke hverken lide Nytårsaften, juleaften, fødselsdage, sølvbryllupper eller forældremøder.

Jeg tror det bunder i, at der er opskrifter som jeg skal følge, og jeg ved jo godt at det kan jeg ikke. Jeg er ikke et helt normalt menneske og jeg bliver det aldrig. Så langt er jeg da kommet og det går også bedre og bedre med at håndterer rammer og regler.

Her snakker vi ikke om regler i trafikken fx, for der er jeg ret autoritetstro.....ret meget i hver fald. Jeg kører aldrig over for rødt,  jeg kører aldrig den forkerte vej på ensrettet gader, jeg kører aldrig på cykelstier i bil uden grund,, ja jeg kan måske lige snige mig til at smutte ned af en cykelsti, hvis skrællebilen holder i vejen for, at jeg kan komme ud.

Jeg kan bare ikke lide at give gaver, fordi nogen har bestemt at jeg skal give dem, derimod elsker jeg at giver dem, når folk ikke regner med det. Fx er der ikke noget bedre end at komme hjem fra arbejde med en perleplade, som Konen slet ikke havde forventet, at jeg ville komme med.......eller måske bare håbet på at jeg snar havde givet hende nok af ;-)

Jeg kan heller ikke lide sølvbryllupper hos min kusine. Ikke når min mor har bestemt, at man da bestem ikke kan møde op i røde støvler, og min søster tavst har giver hende ret........ Jeg er blevet forbyttet ved fødslen, det er én ting der er helt sikkert. Men jeg elsker stadig de der mennesker som har fået mig i den der forbytning.

Der er forøvrigt noget efter mig, fordi jeg kan finde på at sige det. Nemesis kalder de det vist. Min søster og min mor bor med råhvide vægge og har franskinspireret møbler. Min mor elsker orange og de har begge ROSENDAHL-glas til 12 personer og garanteret også flere.
Nemesis har ramt mig fordi, her i huset hvor vi er flyttet ind, er der nemlig allerede møbler og gæt engang hvad der er her.......S K R I G, ja orange farver og mørkt træ og et salatbestik formet som to zebraer og så står der gud hjælpe mig også 3 ROSENDAHL-glas i skabet. Det kan ikke gå hurtigt nok med at få tingene skiftet ud, og heldigvis har jeg store evner inden for pengebrug på meget kort tid. Konen synes ikke vi er helt klar til Luksusfælden endnu, jeg synes ellers det kunne være sjovt.
Forøvrigt er både min mor og søster også nogle værre pengesamlere, de forstår ikke at meningen er, med at man får dem hver måned. Det er at de skal bruges hver måned. Konen har heller ikke helt fattet det, men måske er det i blodet, hun er halv skotte. Hun har endda lavet en opsparing til os, som hun tror jeg ikke ved noget om.

Nå tilbage til nytårsaften. Jeg er i bund og grund en usikker sjæl, som gerne vil forsøge at gøre tingene som man skal......det lykkedes bare sjældent. Jeg tror jo at alle de der specielle dage har opskrifter, som alle andre end mig, har læst et eller andet sted, og har forstået dem. Til tider kommer det så over mig at jeg skal forsøge, at følge de opskrifter og det giver bare nederlag, for jeg duer ikke til det. Jeg duer meget bedre til at gøre hvad der falder mig ind og hvad jeg har lyst til......men jeg prøvede i år og det blev til følgende:

  1. Forret
  2. Dronningens nytårstale
  3. Hovederet
  4. Allerede her sluttede det..........for vi gik ind i stuen og faldt i søvn. 
Vi vågnede begge da fyrværkeriet begyndte at buldre, og skyndte os op og ønskede hinanden godt nytår og så fyrværkeri ud af vinduet, med et halv kilo kransekage i den ene hånd og en cola i den anden, kun afbrudt af et par billeder med kameraet.


Nytårsdag gik meget bedre, her snuppede jeg mine KÆHLER-bukser (hvide og gule striber på frotte, som Konen har vænnet sig til, at jeg viser mig i i offentlighed). Vi vandrede ned til vores lokale kiosk/købmand og købte os nogle popcorn og så hjem og fede den i sofaen og nyde livet og glemme alt om næste udfordring.

Jeg kan forøvrigt godt lide jobsamtaler....











1


--------
Husk at du er med i lodtrækningen om en hest, hvis du lægger en kommentar...


11 kommentarer:

  1. Wauw en lækker by i er kommet til :) det må være vildt fedt at starte op på ny på den måde. Sys i er seje. Godt nytår. spændende hvad det nye år bringer :)
    Kh. Susan
    Ups.... så er jeg vidst med i lodtrækningen om en hest!! Men hvad jeg bor på landet, så den kan da stå på marken ved siden af ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ilm Susan :-) Jeg håber også det bliver et spændende år for dig. Vi er meget begejstret for vores nye omgivelser og meget spændt på fremtiden.
      Hesten vil lige passe til din mark ;-)

      Kh Camille.

      Slet
  2. Er så underholdt😂😂 Rigtig godt nytår -I er da kommet fantastisk fra start! Kh fra DK og Katrinepg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusin tak Katrine, jeg skal gøre hvad jeg kan for også at underholde dig i 2014 ;-)

      Kh Camille.

      Slet
  3. Aiii, jeg vil altså ikke have en hest ! Men du får en kommentar alligevel.

    Det bliver spændende at følge jer i Norge, og i Stavanger - kæft hvor er der altså bare pænt og Norsk ! Jeg bliver helt nostalgisk til mine år i Norge (ikke Stavanger dog, men stilen er den samme synes jeg). Mon du skal til jobsamtale i morgen, eller starter du/i 'bare' op ?

    Nåmen hej-hej, ville bare hilse på. Det er mig der købte dit køkkenskab, og det endte aldrig i køkkenet med fik hjul under og er legetøjs/dims/bogskab på min store piges værelse.

    KH Maria.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar Maria og godt at høre at du fik noget godt ud af skabet :-)
      Ja her er virkeligt flot og så har vi jo kun se en meget lille del endnu.

      Ps. Jeg trækker dig ud af lodtrækningen i denne måned ;-)

      Kh Camille

      Slet
  4. Hvor er det fedt...og hvor sejt er det lige at kunne lide jobsamtaler!!! Har aldrig fået postet kommentarer før, trods at jeg gerne har villet, men har altså fulgt bloggen i et stykke tid, det har bare altid været fra min kære iPhone, og af en eller anden grund, så vil den ikke lade mig kommenterer... (måske den ikke syntes jeg har noget fornuftigt at sige)..
    Men altså, vil bare lige ønske jer godt nytår, og sige tak for dejlige blogindlæg, der altid får mig til at tænke, at livet er dejligt, og vidunderlige hashtags på instagram som med garanti frembringer smil på læben..
    glæder mig til at følge med i jeres norske eventyr.. og håber på at Bjarnes barnepige kan leve op til hans standart... :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Så dejligt endeligt at få en kommentar fra dig Katrine, den har jeg glædet mig til længe ;-). Du er alt for sød ved mig, men jeg er da altid glad for at underholde og give et smil på læben <3
      Du er meget velkommen til at følge med her på kanalen også selvom du ikke kommenterer hver gang. (Så er du jo bare ikke altid med i månedens lodtrækning ;-).
      Vi håber virkelig også på en god Bjarnesitter. Den første brændte os af, men imorgen kommer to unge mænd, som vi skal vælge imellem ;-)

      Kom endelig igen...
      Kh Camille

      Slet
  5. Det er altså flotte omgivelser I har fået jer. Og dyrene trives også kan jeg se. Dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingeborg (super flot navn ;-).

      Ja her er rigtig flot og vi glæder os til at se endnu mere af landet.
      Bjarne elsker det og kattene kan ikke vente, på at de får lov at komme ud.

      Tak for din kommentar :-)

      Kh Camille

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...