lørdag den 11. januar 2014

Status efter 2 uger i Stavanger / Norge.



























Jeg har prøvet at være på arbejde kun iført uldundertøj og det føltes ikke mærkeligt.
(Mine bukser blev lidt for våde efter en tur....så af med dem. Godt jeg havde de lange hylere indenunder ;-).

Jeg har kørt i flere rundkørsler på en ugen, end på noget andet tidspunkt i mit liv.

Jeg har lært at højre vigepligt betyder, at du faktisk holder tilbage, for dem der kommer fra højre.

Jeg har lært at man holder for fodgængere, hvis de ser ud som om, de overvejer at gå over et forgængerfelt, inden for de næste 10 min.

Jeg har ikke på noget tidspunkt kørt over 70 km i timen. Heller ikke på motervej, for der er altid kø. Forøvrigt må man kun kører 90 km i timen på mototvej, her i Stavanger.

Jeg har endnu ikke handlet madvarer uden at komme af med mindre end 500,- kr.

Jeg kan finde i IKEA uden at bruge GPS.

Jeg har bestemt mere i institutionen, end jeg har gjort i hele min karriere som pædagog i Danmark.

Jeg er lykkedes i at forhandle både stilling og løn, for 1. gang i mit liv.

Jeg har allerede ødelagt, et sæt støddæmpere pga 1000 milioner vejbump på 100 M.

Jeg har lært at man ikke spørger om det kommer til at regne i dag, men om hvor meget det kommer til at regne.
(Det regner så meget at selv Konen nu vil have et regnsæt. Hun har aldrig ejer et sæt, så det er meget)

Jeg synes ikke længere det er billigt at spise i IKEA.....tvært imod.
(Og her snakker vi endda uden dessert)

Jeg har lært at det ikke er smart, at sige til sine nye kollegaer, at det er rart at arbejde sammen med dem.
-----------
Billederne er fra dagens tur til hundeskoven, med den smukkeste udsigt.
-----------

Husk at lægge en kommentar og vær med i denne måneds lodtrækning, som er en hest...

2 kommentarer:

  1. Åh, det med at holde for fodgængere er SÅ rart (ha ha :D) Var på lejrskole i Norge i sommerheden i august i 9. klasse i 1996, og vi blev alle SÅ overraskede hver eneste gang, fordi alle biler holdt for os uden undtagelse! Skønt :)

    Dejligt, I trives deroppe :)

    Hilsen Nadja_B på Instagram :)

    SvarSlet
  2. Dejligt med nyt fra det norske. :-) Fantastisk udsigt. Også selvom madvarer er dyre. Så lige det er altså ikke overdrevet?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...