fredag den 27. december 2013

Juleferie i Tyskland / Kappeln 2013.

Lysene pustes ud og juleferien er slut lige straks...
Et andet ord som kunne beskrive vores juleferie kunne også være: Juleophold på Fawlty Towers / Halløj På Badehotellet. Det var simpelhed så sjovt og dårligt på samme tid. Vi havde et ok fint værelse og der var rent og pænt, men restauranten og betjeningen var bare for morsom og dårligt. Vi måtte 1. dag vente en time på bord til aftensmaden og det spurgte vi så om, hvordan det ville gå dagen efter, hvor der ville være julemiddag. Måden de klarede det på var at bede om en håndsoprækning, hvis man ville spise kl. 18 og hvis man ville spise kl. 20.
Da maden kom den første aften, var vi som sagt meget forsinket og kl. var ca 20.30 da vi fik mad. Maden havde de ikke kunne beregne så godt, så det var snitzel med pommes og uden andet tilbehør eller sovs.....bum og øv.
Juleaften fik vi gås, som var så tør og sej at vi nær aldrig havde fået smagt den. Der var udkogte kartofler og 1/4 dl sovs til hvilket er alt alt for lidt sovs til mig og Konen.
Morgenmaden SÅ rigtig fin ud, men rundstykkerne smagte stærkt af gåseos og jeg kunne bare ikke få noget ned derefter.......bom og øv igen.
Vi havde nogle hyggelige dage, men endte med at tage hjem en dag for tidligt, da vi var sultne og alligevel skulle skynde os at få pakket færdig til Norge, når vi kom hjem.
Hvad hotellet ikke kunne gøre for, var at jeg glemte at få mit pas med fra grænsebutikken, da vi kørte derned.....bom og øv, for det pas skal jeg bruge, ikke for at komme ind i Norge, men for at blive registeret i det norske folkeregister, så jeg kan starte på mit nye arbejde.....bom og øv.
Heldigvis vil den søde dame i butikken sende det til mig, og jeg får det snart efter vi er kommet til Norge, så det går nok.
Julegaverne fortjener ingen.....bom og øv, for de var fantastiske og dem vender jeg tilbage til senere...

Hotellet som vi boede på.
-----

Vi spiste den lækreste frokost i Kappeln den dag vi kom. Havde vi vist hvad der ventede os på hotellet, havde vi nok fyldt lommerne op, med mad derfra.
----



Et lille bevis på at vi var i grænsebutikken. 
Bjarne havde selv slik med.
----
Håndsoprækningen i resturenten.
------
Pause med en bog og en lille dessert fra købmanden.
------
Vi var en tur i Slesvig og fandt en Tyrkerbiks som hjalp os med at blive mætte til frokost.
----

Vi var på konditori i Slesvig
-----


En lille lur og pause, det var jo ferie.
-----
Man tror jo det er lögn, men de her to rugbrødsmadder var en del af julemiddagen.
-----
Sejgås som er en godt glemt ret.
-----
Man fristes til at tro, at dette var risalamande, men det var det ikke, når man smagte på det.
-----
Nok fik vi dårlig mad og det gjorde vi også i den grad, men vi hyggede os og har dog tænkt os at rejse til Tyskland igen, bare ikke til dette hotel.....bom og øv ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...