tirsdag den 31. december 2013

Norway here we come / Part 5 "Rædselsrejsen"

Ej hvor havde jeg glædet mig til vi endelig var færdig med at gøre lejligheden i stand og kunne rejse til Norge. Hvad jeg bare ikke lige havde set komme, var at der ville være nærmest storm, den dag vi skulle afsted.
Færgen sejlede med 5 timers forsinkelse pga vejret (der skulle vi nok havde lugtet lunden, om at det ville blive en hård tur) men vi hoppede på færgen og instalerede os i kahytten, som vi regnede med vi skulle hygge os med en god bog i, men vi eller rettere jeg blev hurtigt klogere. Kort tid efter vi havde forladt Hirtshals startede en kraftig søgang og der måtte jeg ned at ligge, og der lå jeg så de næste 10 timer og havde det mindre godt en kraftig underdrivelse
Konen fik mig lokket med ned til morgenmad, hvor hun spiste og jeg drak et kvart glas juice, som kom til at koste mig 150,-kr fordi det var det eneste jeg kunne få ned. 10 min holdt jeg og så var det ned i kahytten igen.....
Et par timer senere var der solopgang og jeg gik med op og fik noget luft, hvilket faktisk hjalp ret meget. Ikke lang tid efter kunne vi endelig se land og rædselensnatten var ovre.......
Når vi skal til Danmark igen skal vi helt sikkert kører til Oslo og videre ned igennem Sverige og over øresundsbroen........nå nej, jeg er jo hellerikke meget for broer, så vi må til Finland og ned igennem Rusland, Polen og Tyskland. Vi skal nok regne med en måneds ferie, eller ca der omkring.








6 kommentarer:

  1. Åh, det var det bedste grin jeg har fået her til morgenen, det bliver da en dejlig tur gennem Rusland! Jeg har været med til det samme på fjorline til kristiansand, der var de dog så søde at tilbyde en søsyge pille, men jeg takket pent nej, jeg bliver ikke søsyg (men jo det blev jeg).
    Held og lykke med det hele, og tak for en dejlig blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Marie jeg skal gøre mit bedste for at underholde dig fremover, men det er desværre en realitet, for vores fremtidige rejse til Danmark ;-)
      Jeg kan levende sætte mig ind i dit, nej tak til søsygepiller. Konen spurgte mig om ikke jeg skulle have en. Jeg sagde nej tak, jeg bliver træt i flere dage af dem........hvor dumt var det lige ;-)

      Kh Camille.

      Slet
  2. Puha for en tur .... Neste gang har jeg et tips til dere .... Ta colorline fra Kristiansand til Hirtshals . Det tar ca 3,5 t å kjøre fra Stavanger til Kristiansand . Og ferjen er mye mye bedre der :) den tar rett over 3 timer over dammen :) lykke til i det norske !!
    Mvh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lise. Det er et RIGTIG godt råd og det skal vi helt sikkert prøve. Jeg er nemlig lidt mere positiv for en færgetur nu, hvor jeg er blevet helt frisk igen.
      Jeg har nemlig en hukommelse som en mus ;-)

      Kh Camille.

      Slet
  3. Husk på at det er hurtigere at komme over broerne end at sejle! Det trøster jeg mig med - jeg kan nemlig få angstanfald begge steder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Britta vi to er helt egnet til tidsmaskiner ;-)

      Kh Camille.

      Ps. Har du en blog, hvor man kan følge dit vægttab og mad?

      Kh Camille

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...