onsdag den 6. november 2013

En næsten helt almindelig tirsdag i mit liv...

I dag er en næsten helt alm tirsdag i mit liv. Den er ikke helt normal, fordi jeg bare ikke synes, der er nogen dage i mit liv, som er normale.

Kl. 09.13.
Jeg stod op af den her dejlige seng. Lige for tiden er der sengetøj på fra IKEA. Jeg måtte vaske det 3 gange, før det kunne tages i brug, fordi det var så stift. Nok fordi det var for billigt, men jeg kan godt lide mønsteret og farverne.
Jeg gik ind til Konen og gav hende et kys på kinden og sagde godmorgen. Hun var igang med at tjekke mails, og besvare mails fra arbejdet.
----
Kl. 09.20.
Jeg varmede aftensmaden fra dagen før, som jeg ville spise til morgenmad. Det var brændende kærlighed. Jeg elsker varm mad til morgenmad.
Mens jeg spiste så jeg The Mentalist på TV3, jeg er ret vild med den serie. Jeg synes Mr. Jane er ret sjov.


----
kl. 09.45 - 10.45.
Jeg lavede lidt på min egen blog, og læste andres blog via Bloglovin.






















----
Kl. 10.45.
Bjarne skulle tisse. Han vågnede fra sin formiddagssøvn, men bjæffede desværre ikke, det gør han ikke endnu, når han skal tisse. Vi er nødt til bare at kunne se på ham, at han skal tisse. Kan vi ikke se det på ham, ja så gør han det bare på gulvet. Øv, men mon ikke han senere finder ud af, at give lyd fra sig når han SKAL.
----
Kl. 10.55.
Det tog ikke lang tid at, gå ned og tisse med Bjarne. Så gik vi igang med lidt træning, mens Konen lige fik sig en kop kaffe.
----
Kl. 11.05.
Jeg fandt mine eksamenspapirer frem fra seminariet. Konen skulle have dem med, så hun kunne fotokopiere dem. Vi skal senere på ugen ind til politiet, og have dem til at skrive under på, at det er vores eksamenspapirer. Derefter skal de sendes videre til Norge, så vi kan få vores uddannelse godkendt, til at arbejde som pædagoger i Norge.
Papirene fandt jeg i mappen, som jeg har gjort klar til LUKSUSFÆLDEN kommer på besøg.
----
Kl. 11.10 - 11.30.
Bjarne og jeg kørte Konen på arbejde.
Konen arbejder i en SFO i den internationale afdeling, på Skipper Clement Skolen i Aalborg. De har børn fra hele kloden, og hun går rundt og snakker engelsk hele dagen. Nogen gange snakker hun også lidt kinesisk, hun lærer jo også lidt sprog af børnene.



----
Kl. 11.30 - 12.00.
Jeg kunne lige nå at handle i NETTO, inden jeg skulle mødes med Jan og Kurt.
Netto er noget kedelig at se på, både inden i, og uden på synes jeg. Det er bare ok billigt, og så har de tit nogle sjove tilbud på nonfood.
Aftensmaden blev til laks med hjemmelavede pommes, sovs og grønt. Jeg købte 3 L mælk, fordi William er hos os fra i dag og han drikker mere mælk på en dag,  end en ko kan producere, i sin vågne tilstand. Kakaomælken kunne jeg lige nå at drikke som en slags frokost.



---
Kl. 12.00 - 13.00.
Bjarne og jeg skulle mødes med Jan og Kurt. Det er ikke et bøssepar, men bare Bjarnes gode legekammerat Kurt, og hans menneskefar Jan. Vi har gået til hvalpetræning sammen, og hundene elsker at lege sammen. Derfor mødes Jan og jeg flere gange om ugen, hvor hundene leger og vi snakker og snakker og snakker...




---
Kl. 12.05.
Bjarne og jeg var kommet hjem igen fra legeaftalen. Jeg nåede lige at kikke ind på kontoret, og tænkte om jeg skulle rydde op derinde i dag. Jeg besluttede mig hurtigt til, at det ikke skulle være i dag, og lukkede døren igen.


----
Kl. 12.05 - 14.00.
Bjarne og jeg holdt en velfortjent pause. Bjarne fladede ud på gulvet og jeg smurte mig en franner med honning, tændte fjernsynes og så lidt 112 og andre ligegyldige udsendelser.


----
Kl. 14.00 - 14.35.
Bjarne og jeg kørte 20 km fra Aalborg til Nibe, for at hente William ved skolebussen. Bjarne sad omme bag i bilen og tænkte nok lidt. "Sagde hun ikke, at vi skulle i hundeskoven?".


----
Kl. 14.40 - 15.30.
Jo, vi skulle i hundeskoven og det kom vi. William var ikke så vild med, at vi skulle i hundeskoven på vej hjem. William gider ikke ret meget, der kræver at hans krop skal bevæge sig. Men med det skulle han, og med det kom han. Jeg vil så ikke ligefrem sige, at det var en hyggelig tur.  En god tur for Bjarne, det var det. På vej hjem var der den flotteste regnbue, men det bliver sjældent gengivet ret godt på billeder.


----
Kl. 15.30 - 16.00.
Hjemme igen og fundet det nye BOLIG MAGASIN i postkassen. Tanken var at jeg nu lige kunne nå, at kikke lidt i bladet, inden jeg skulle hente Konen på arbejdet. Men, men, men….jeg havde jo lovet at gøre badeværelset rent også. Bladet blev lagt til side, og jeg fik badeværelset gjort rent. Jeg nåede også lige at få skåret kartoflerne i både, så de var klar til ovnen. William havde skrællet kartoflerne. Igen ikke fordi han selv syntes, at det var nogen god ide, men så toppede jeg det lige med, at han skulle gå ned med affald bagefter. Det plejer at hjælpe på, at få stoppet brokket, at lægge flere opgaver oven i, så stopper han med at brokke. Glæd jer, jer der ikke har teenagere endnu. Mit bedste råd er, at holde fast i hvad de plejer, at skulle lave af opgaver, også selvom det bliver svære at, få dem til det. Lorte råd…..men hvad skal jeg sige. Det går over igen, efter nogle år, så bliver de gode igen. Min svigermoder siger: Tænk på at der er et skilt på dem, hvor der står "Hjerne midlertidig ude af funktion". Det er da lidt sjovt ;-).
Efter Williams opgaver, er han hos sin computer, og så er han endelig hjemme igen.




----
Kl. 16.00 - 16.45.
Bjarne og jeg kørte ind for at hente Konen på arbejdet. Hun hader at blive fotograferet, så dette billede er ret typisk af hende. Bjarne og jeg vi elsker derimod, at blive fotograferet.

----
Kl. 17.30 - 18.30.
Jeg gik igang med aftensmaden. Konen hjalp William med at lave lektier. Heldigvis var det ikke mig han spurgte. Jeg var ikke vild med matematik i 8. kl. og jeg er det stadig ikke. Jeg kan selfølgelig regne med procenter, som en anden regnemaskine, hvis der er noget der er nedsat, og jeg gerne vil købe.
Vi portionsanretter altid vores mad herhjemme, og så tager vi det med ind til tv'et. 
WHAT SKREV HUN LIGE DET!!!
Ja, det gjorde hun, og hun står gerne ved det ;-).



----
Kl. 19.00 -20.00.
Så er jeg endelig klar til dagens bad. Jeg går lige så glad i bad om aftenen som om morgenen, det kommer an på hvordan det lige passer. Nu var der et karbad der ventede, og mit Boligmagasin skulle jeg læses, imens jeg lå og svedte, og endelig fik varmen. Jeg havde nemlig været kold siden, jeg havde stået nede på marken, mens Bjarne og Kurt legede.
Et kik i speglet efter badet og uden makeup.


----
Kl. 20.00 - 22.00.
Endelig lidt ro og ……ok, fodbold i TV. Men jeg måtte æde det fordi, vi har en aftale herhjemme. Jeg bestemmer indretningen, og konen bestemmer, hvad vi ser i tv. 
Jeg brugte så bare tiden på, at lave lidt af det her indlæg på bloggen. 
----
Kl. 22.00. - 22.30.
Bjarne skulle have sin sidste tissetur inden sengetid. Jeg vraltede ned af trapperne iført futsko, da jeg ikke gad tage sko på. Det var så bare spændende, om det var regnvejr. Det var der ikke…BINGO. Jeg luftede ham, nærmest bare ud af døren og så afsted op igen.
Tænder blev børstet og blæren blev tømt (de billeder er censureret væk).


----
Kl. 22.30 - 00.30
Jeg kravlede i seng, hvor Konen allerede lå. Desværre var der også allerede to dyr, der havde fundet sig til rette. Det giver jo lidt mindre benplads til mig.
Dog var det lidt sjovt, for Olvis lå og bed Bjarne i hans pote, og det plejer at være Bjarne, der driller Olvis. Bjarne så helt forstyret ud, og kunne slet ikke forstå hvad der skete.
Vi så Johan Falk på DR1. Jeg er ret vil med Svenske tv-serier. Jeg er også ret glad for FROST. Dejlig mavesur gammel mand, er der noget mere naturligt og charmerende ;-).

----
Kl. 00.30
Lyset blev slukket. Den sovende Kone blev kysset på panden, inden jeg endelig lagde mig til at sove.
----


Det har faktisk været sjovt at lave det her indlæg, måske det også var noget for dig?




17 kommentarer:

  1. Vildt hyggeligt indlæg - det må jeg også prøve:) Luksusfælden - hvornår kommer de på besøg?? Vi portionsanretter også og spiser i sofaen. Undtaget når teenageren er her en gang om ugen, så sidder vi i spisestuen. Jeg er så, så glad for, at vi bor i hus, så aften-tisse-turen kan klares ved at åbne døren!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elisabeth, det var faktisk ret sjovt at lave det. Jeg så det hos: ulla-lullaby.blogspot.dk og tænkte at det måtte jeg også prøve. Jeg glæder mig til at se dit ;-). Luksusfælden det er bare for sjovt. Konen siger at det kommer ALDRIG til at ske i hendes tid. Ja øv at lufte hunden om aftennen, men heldigvis er jeg så fri for at gøre det om morgenen, der gør Konen det.

      Kh Camille.

      Slet
    2. Nå, du var bare skæg?!!:) Jeg troede lige:)

      Slet
  2. Det var også rigtig sjovt at læse 👍😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte, og tak for din kommentar, det gør det hele lidt mere levende :-)

      Kh Camille.

      Slet
  3. Dejligt indlæg. Rigtig hyggelig læsning :-)

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Tak Trillemus. Måske det også var noget for dig at prøve :-)

      Kh Camille.

      Slet
  5. Hyggeligt lige at blive inviteret ind hos dig på en reality-agtige måde. :-) Rigtig sjov idé. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine :-). Jeg så det hos ulla-lullaby.blogspot.dk. Jeg syntes det var sjovt og ville også selv prøve.

      Kh Camille.

      Slet
  6. sjovt og anderledes indlæg og hyggeligt at følge din dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nola. Jeg har tænkt at gøre det en gang imellem, næste gang bliver det en helt alm onsdag ;-)

      Kh Camille.

      Slet
  7. Hyggeligt indlæg. Måske vil jeg tage tråden op.

    Huxi er heldigvis renlig nu, går ud til fordøren og siger en lille lyd. Reagerer jeg ikke hurtigt nok, så bliver lyden mere insisterende og ender med et bjæf. Inden han blev renlig nåede han både at tisse i min seng og sofa, ufff...

    SvarSlet
  8. Tak Anne. Ja, tag du lige og gør det. Hvilken af dine blogs skal jeg følge, for at se det, du har jo 17000 blogs ;-). Bruger du dem alle?
    Hvor dejligt med HUXI (den lækre hund). Jeg håber også snart Bjarne lærer det. Lige nu klarer vi det bare ved at går ud med ham mindst 10 gange om dagen. Jeg kender godt det med dårlige tissesteder….på et tidspunkt troede jeg han var blevet bedre til det, men så viste det sig bare, at han gik ind i Williams seng og gjorde det….ups :-(. Det var heldigvis mens William ikke var her, så jeg kunne vaske topmadressen, og ingen har opdaget det ;-)

    Kh Camille.

    SvarSlet
  9. Hyggeligt indlæg og hyggeligt at følge dig en dag :-) for helt lyst til at lavet et ligende selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Writtenbyblond ;-). Ja, lav du også et, det vil jeg gerne se :-) Jeg har tænkt mig i næste måned, at lave en helt alm. onsdag ;-)

      Kh Camille.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...